Abelprisvinnar rørt til tårer

Endre Szemerédi blei svært rørt då han tok imot Abelprisen i matematikk frå kong Harald i Universitetets aula tirsdag ettermiddag. Det er tiande gongen Abelprisen blir delt ut.

OSLO: Det var fullsett i Universitetets aula då Endre Szemerédi kunne gå opp på podiet og få utdelt Abelprisen og ein sjekk på seks millionar kroner frå Hans majestet kong Harald. Midt i takketalen klarte ikkje Endre Szemerédi å halda tårene tilbake. Det var tydeleg at han sette Abelprisen høgt.

Diskret matematikk

Det er forskinga ungararen Endre Szemerédi har gjort i diskret matematikk som har fått Abelpriskomiteen til å velja han ut som årets vinnar av Abelprisen. Diskret matematikk er studiet av strukturar som grafar, sekvensar, geometriske konfigurasjonar og å byte om einingar i ei talrekkje (permutasjonar).

Matematikken i slike strukturar dannar grunnlaget for teoretisk informatikk og informasjonsteori. Abelprisvinnaren har også gitt viktige bidrag til andre greiner av matematikken, og han har publisert over 200 vitskaplege artiklar.

Lykkeleg prisvinnar

Endre Szemerédi er knytt til Alfréd Rényi Institute of Mathematics i Budapest og Rutgers University i New Jersey i USA.

– Eg er svært lykkeleg over å få prisen, men eg meiner at det er mange andre matematikarar som fortener prisen minst like mykje som meg, sa ein beskjeden prisvinnar då prisen blei kunngjort i Vitskapsakademiet 21. mars i år.

I morgon blir det fest til ære for Abelprisvinnaren 2012 i Vitskapsakademiet i Oslo.

(Foto: Ola Sæther/Uniforum)

Varm applaus. Midt i takketalen klarte ikkje Abelprisvinnar i matematikk, Endre Szemerédi å halda tårene tilbake. Ein fullsett Aula gav han hjarteleg og varm applaus då han hadde fått utdelt prisen av Hans majestet kong Harald. Foto: Ola Sæther/Uniforum

Når staben med forskere er mer likestilt blir forskningen bedre

Ny studie av medisinsk forskning viser at mangfold i forskergrupper gir bedre og mer konkret kunnskap.

Annenhver student frykter arbeidsledighet

Selv om arbeidsledigheten i Norge er på 4 prosent, frykter hele 50 prosent av norske studenter å stå uten jobb etter fullførte studier.

Sosiolog mener akademia er på ville veier

Sosiolog Svein Hammer mener antall publikasjoner er det eneste kriteriet for å kvalifisere seg til fast ansettelse i universitetssektoren: - Vi ser en arroganse i akademia.

Kontaktkonferansen 2018:

Utvalg skal se på hvordan samfunnets behov for utdanning skal bli ivaretatt

Kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen opplyste tirsdag at han vil nedsette et utvalg som skal ta for seg dimensjoneringen av høyere utdanning.