Disse fem målene skal NTNU nå før 2020

Målene er ifølge Kunnskapsdepartementet viktige for at NTNU skal klare å realisere gevinstene av fusjonen med Gjøvik, Ålesund og HiST.
NTNU har inngått en avtale med Kunnskapsdepartementet om fem utviklingsmål.
(Foto: KRISTOFFER FURBERG)

NTNU har inngått en avtale med Kunnskapsdepartementet om fem utviklingsmål. Foto: KRISTOFFER FURBERG

NTNU er en pilotinstitusjon i arbeidet med å utvikle flerårige utviklingsavtaler med Kunnskapsdepartementet. I den forbindelse har departementet og NTNU inngått en utviklingsavtale med følgende fem mål for perioden 2017 til 2020.

Følg Universitetsavisa på Facebook og Twitter.

1. NTNU skal heve kvaliteten i studieporteføljen gjennom samordning og effektivisering.

2. NTNU skal styrke den pedagogiske kompetansen og utvikle et system for pedagogisk merittering.

3. NTNU skal planlegge en fremtidsrettet, samlet campus som kan bli modell for fremtidige offentlige utbygninger i Norge.

4. NTNU skal synliggjøre og øke nyskapningsaktiviteten med utstpring fra klynger og sentre.

5. NTNU skal heve kvaliteten i forskningen og utvikle flere fagmiljøer på høyt internasjonalt nivå.

Ifølge rapporten er fellesnevneren for disse målene at de er viktige for å realisere gevinstene av sammenslåingen, og at de innebærer aktiviteter som er vesentlige i arbeidet med faglig integrasjon.

Her kan du lese om hovedpunktene i Tilstandsrapporten for høyere utdanning 2017.

UA vil gjerne ha dine kommentarer. Kommentarer fra anonymiserte brukere og kommentarer med personangrep vil bli slettet.
comments powered by Disqus
Siste fra forsiden

Dekanmøtet orientert om mulig HiMolde-samarbeid

Det jobbes for utvikle en samarbeidsavtale mellom NTNU og Høgskolen i Molde.

Håkon Åmdal ble beste student, men en forsker er nok gått tapt

I fjor ble han beste avgangsstudent på NTNU, med en master som avslørte et eksepsjonelt talent for forskning. Men dataingeniør Håkon Åmdal liker bedre å utvikle ting enn å skrive artikler.

Åm på en fredag:

«Bare vær glad du kom deg unna i tide!»

Denne ukas gjestekommentator fikk aldri fullført doktorgraden. Han funderer på om det kanskje var det beste som kunne hendt ham.  

Alt teller, men på ulike måter

«Forskning vs. formidling» er en kunstig motsetning.