Ytring:

Merker ingen wow-effekt ved å benytte Blackboard

Er det bare meg som opplever Blackboard som en lite faglærervennlig plattform sammenlignet med It's learning?
Førsteamanuensis Bassam Hussein synes NTNUs nye e-læringsplattform, Blackboard, er tungvint å bruke.
(Foto: Kristoffer Furberg)

Førsteamanuensis Bassam Hussein synes NTNUs nye e-læringsplattform, Blackboard, er tungvint å bruke. Foto: Kristoffer Furberg

For eksempel: Når en underviser har over 250 studenter i sitt emne er det lite produktivt at Blackboard tillater studentene å melde seg i en prosjektgruppe, men ikke å melde seg ut. Denne ærefulle oppgaven må gjøres av underviseren i emnet.

Hvorfor det?

Og hver gang man oppretter en ny gruppe må alle oppgavene redigeres for å inkludere denne nye gruppen.

Hvorfor det?

På It's learning var det også mulig for underviseren å gi «felles-vurdering» av flere oppgaver,  for eksempel (fullført eller ikke fullført) . Dette var en nyttig funksjon når man hadde flere hundre svar som trengte ikke individuell tilbakemelding men kun en markering på at studenten har vært til stedet under for eksempel en simulering i klasserommet. I Blackboard må underviseren klikke på hvert enkelt studenten for å gi en fiktiv karakterer.

Hvorfor det?

Og for å ikke snakke om disse fiktive karakterer som må fastsettes, på tross av at de fleste øvingene man retter er godkjent / ikke godkjent type oppgaver.

Jeg har ennå ikke oppdaget en eneste funksjon i Blackboard som får meg til å rope wawwwwww dette trengte jeg ... tvert i mot .... det har vært krevende og unødig mye arbeid for meg som underviser.

Jeg savner It's learning.

UA vil gjerne ha dine kommentarer. Kommentarer fra anonymiserte brukere og kommentarer med personangrep vil bli slettet.
comments powered by Disqus
Siste fra forsiden

Gjestekommentaren:

«Typisk norsk»? Ikke veldig interessant.

«Selv om kulturarven er internasjonal, er det et nasjonalt ansvar å forvalte den», skriver Margrethe C. Stang i denne kommentaren, hvor hun foretar en grenseoppgang mellom historiebegeistring og politisk nasjonalisme.

Øystein R. Skjælaaen tok doktorgrad på pub:

Han leverte i barnehagen og gikk direkte på puben

Øystein Rudningen Skjælaaen tror han har norgesrekord i antall timer tilbrakt på pub under doktorgradsarbeidet. Den ferske sosiologiavhandlingen utforsker fellesskapet som oppstår blant dem som bestiller dagens første halvliter i grålysningen.

Studentleder i Bergen melder seg på lederkampen i NSO

Studentleder i Bergen, Håkon Randgaard Mikalsen, melder seg på i kampen om å få lede Norges studenter. Med det er han den fjerde lederkandidaten.

Unge forskerhelter hedres med ny pris:

Vil bruke pengene på å la andre unge lovende forske

Terje Lohndal, Øivind Wilhelmsen og Kyrre Eeg Emblem trekkes fram som forskerhelter av Forskningsrådet.