Ytring:

Merker ingen wow-effekt ved å benytte Blackboard

Er det bare meg som opplever Blackboard som en lite faglærervennlig plattform sammenlignet med It's learning?
Førsteamanuensis Bassam Hussein synes NTNUs nye e-læringsplattform, Blackboard, er tungvint å bruke.
(Foto: Kristoffer Furberg)

Førsteamanuensis Bassam Hussein synes NTNUs nye e-læringsplattform, Blackboard, er tungvint å bruke. Foto: Kristoffer Furberg

For eksempel: Når en underviser har over 250 studenter i sitt emne er det lite produktivt at Blackboard tillater studentene å melde seg i en prosjektgruppe, men ikke å melde seg ut. Denne ærefulle oppgaven må gjøres av underviseren i emnet.

Hvorfor det?

Og hver gang man oppretter en ny gruppe må alle oppgavene redigeres for å inkludere denne nye gruppen.

Hvorfor det?

På It's learning var det også mulig for underviseren å gi «felles-vurdering» av flere oppgaver,  for eksempel (fullført eller ikke fullført) . Dette var en nyttig funksjon når man hadde flere hundre svar som trengte ikke individuell tilbakemelding men kun en markering på at studenten har vært til stedet under for eksempel en simulering i klasserommet. I Blackboard må underviseren klikke på hvert enkelt studenten for å gi en fiktiv karakterer.

Hvorfor det?

Og for å ikke snakke om disse fiktive karakterer som må fastsettes, på tross av at de fleste øvingene man retter er godkjent / ikke godkjent type oppgaver.

Jeg har ennå ikke oppdaget en eneste funksjon i Blackboard som får meg til å rope wawwwwww dette trengte jeg ... tvert i mot .... det har vært krevende og unødig mye arbeid for meg som underviser.

Jeg savner It's learning.

UA vil gjerne ha dine kommentarer. Kommentarer fra anonymiserte brukere og kommentarer med personangrep vil bli slettet.
comments powered by Disqus
Siste fra forsiden

Vil øke semesteravgiften med 140 kroner i året

Studentsamskipnaden i Gjøvik, Ålesund og Trondheim, Sit, vil øke semesteravgiften fra 510 til 580 kroner. Årsaken er økt satsing på blant annet studentfrivillighet.

Gjesteskribent Hilde Opoku:

Fra SMART teknologi til smartere medmennesker?

Med årets statsbudsjett innfører Ghana flere skattereformer som har til hensikt å forflytte skattebyrden fra de som har minst, stimulere til forretningsoppstart for unge entreprenører samt andre mekanismer vi er vant med fra den norske velferdsstaten.

Hva er en medforfatter?

Professor i medisinsk statistikk Stian Lydersen (NTNU) vil ikke ta ansvar for de artiklene han er medforfatter på. Det ansvaret er han pålagt i følge Vancouver-retningslinjene.