Ny rektor ved NTNU:

Slørdahl trekker søknaden

Dekan Stig Slørdahl er ikke lenger søker til stillingen som ny rektor ved NTNU. – Jeg har vært i tenkeboksen og bestemt meg for å trekke søknaden, sier han til UA.

Slørdahl, som i dag er dekan ved Det medisinske fakultet, var en av sju søkere som kniver om å bli ny rektor etter Torbjørn Digernes. Navnet på én av disse søkerne er unntatt offentlighet.

- Jeg ønsker ikke å kommentere dette ut over at det var en vurdering av totalsituasjonen som ble avgjørende, sier han.

Intervjuene med søkerne er i full gang, og allerede denne uka vil det trolig bli utarbeidet en liste over hvilke kandidater som ansettelsesutvalget anser for å være best kvalifisert.

Nå har utvalget en mann mindre å ta med i betraktning. De andre søkerne til rektorjobben er:

Prorektor Kari Melby, NTNU

Prorektor Berit Kjeldstad, NTNU

Dekan Ingvald Strømmen, IVT-fakultet, NTNU

Prorektor Curt Rice ved Universitetet i Tromsø

Professor Gunhild Viden ved Gøteborg Universitet

En søker ønsker ikke sitt navn offfentliggjort.