HiMolde-direktør på NTNU for å diskutere fusjonering

Selv om det er uaktuelt for Bovim å fremme forslag om sammenslåing, tok høgskoledirektøren i Molde turen til Trondheim for å diskutere hvordan en skal gå frem for å få til en sammenslåing.

- Det er ikke aktuelt for meg å gå til NTNU-styret og fremme en sak om sammenslåing uten at det er et ønske fra våre egne fagmiljø, sier Gunnar Bovim.

Fredag møtte Gerd Marit Langøy, høgskoledirektør ved Høgskolen i Molde, NTNU-rektor Gunnar Bovim for å snakke om hvordan de eventuelt skal gå frem i forbindelse med en mulig sammenslåing.

Vurderer høyskolens struktur

- De holder på å vurdere sin egen struktur inn mot sitt styremøte i juni, og i den forbindelse er dette en aktuell problemstilling, sier Bovim.

Det var Høgskolen som hadde bedt om møtet. Bovim påpeker at en sammenslåing ikke er noe som diskuteres fra NTNUs side.

Følg Universitetsavisa på Facebook og Twitter.

LES OGSÅ: - NTNU-fusjon er interessant

- Det er ikke aktuelt for meg å gå til NTNU-styret og fremme en sak om sammenslåing uten at det er et ønske fra våre egne fagmiljø. Jeg vet at det er fagmiljø som sonderer terrenget, men jeg holder meg i ro så lenge de ikke kommer med et klart ønske, sier rektoren.

Dialog om dialog

Fredagens møte handlet derfor mest om hvordan en eventuell dialog mellom NTNU og Høgskolen i Molde skal være.

- For oss er en faglig dialog med de mest relevante fagmiljøene det viktigste. Spesielt logistikk-fagene er nøkkelmiljø i Molde.

Rektor ved Høgskolen i Molde, Hallgeir Gammelsæter, var ikke til stede på møtet. Bovim sier årsaken til dette er at det pågår valg av ny rektor ved Høgskolen.

LES OGSÅ: Her er rektorkandidatene i Molde
LES OGSÅ: HiMolde: Rektor går av