Investor Day tirsdag:

Nå kommer spillet som skal gi barna lyst til å gjøre husarbeid

- Tanken er å gjøre husabeid mer spillaktig, sier Ole Andreas Alsos, oppfinner og daglig leder i Serious Games AS.

–  Selv de største teknologiskeptikerne tror at dette spillet kan fungere i deres familie, sier kahootgründer  og spillprofessor Alf Inge Wang, flankert av Jørgen Nordahl og oppfinner Ole Andreas Alsos.

Firmaet er en startup som har sitt utspring fra spillmiljøet ved NTNU og NTNU Technology Transfer. Med på laget har de fått med seg gründer Alf Inge Wang, kjent for å ha utviklet Kahoot!

I en pressemelding heter det at Serious Games AS vil endre adferd og holdninger gjennom seriøse spill. Tirsdag er de på utkikk etter investorer i Trondheim for å få på plass finansieringen:

– Vi håper at vi vil treffe noen investorer på Investor Day i Trondheim tirsdag. Målet er å få utviklet produktet og å få det ut på markedet. Vi trenger utviklere, flinke folk og investorer, sier forretningsutvikler i Serious Games AS Jørgen Nordahl.

Målsetting: Å gjøre det enklere for familien å planlegge og utføre husarbeid - samtidig som barna får økt motivasjon til å gjøre husarbeid.

Vil nå familier i hele verden

Serious Games AS har utviklet en prototype av spillet Mænage som er basert på erfaringer fra minst 150 familiemedlemmer, heter det i pressemeldinga.

– Selv de største teknologiskeptikerne tror at dette spillet kan fungere i deres familie. Alle spør: Når kan vi få dette spillet, sier kahootgründer og spillprofessor Alf Inge Wang.

Målet er å få Mænage på markedet første kvartal i 2018.

Ambisjonen er å nå familier i hele verden.

– Det finnes over 500 millioner familier i verden og undersøkelser viser at under halvparten av alle norske barn bidrar i hjemmet, sier Alsos.

Tirsdag møter 16 oppstartsbedrifter mer enn 30 ulike investormiljøer på Investor Day i Trondheim. Dette er sjette gang at Investor Day blir arrangert av NTNU Accel i samarbeid med SpareBank 1 SMN og Connect Trøndelag.