Innvandringskritisk parti bruker NTNU-slagordet

Partiet Alliansen bruker «Challenge Democracy» som emneknagg når de skal etablere lokallag ved NTNU.

NTNUs «Challenge Everything»-kampanje, her avbildet på t-banestasjonen ved Stortinget, lånes nå av partiet Alliansen.

- Vi bruker #challengedemocracy når vi skal starte et studentlag fordi det er NTNUs slagord. Det er for å spille med på reklamekampanjen fra NTNU, sier Hans Jørgen Lysglimt Johansen, leder for partiet Alliansen til Adresseavisen.

Slagordet er fra NTNUs side del av høstens «Challenge Everything»-kampanje. Slagordet er blant annet å finne på fortauet rundt Hovedbygingen på Gløshaugen, og reklamebanneret med teksten var også godt synlig da Universitetet i Oslo hadde årsfest.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.

Alliansen bruker slagordet i forbindelse med at de nå ønsker å opprette lokallag ved NTNU. Det politiske miljøet ved NTNU er ifølge Johansen langt ute på den politiske venstresiden, og han ønsker med etableringen av et lokallag å utfordre tankegangen mer fra høyresiden.

NTNU-rektor Gunnar Bovim sier til Adresseavisen at de godtar at andre tar i bruk slagordet fra kampanjen, og at de er åpne for diskusjoner.

- Vi vil bidra til toleranse og aktiv debatt og er opptatt av ytringsfrihet og organisasjonsfrihet, sier han.