Forvirring om rammeavtale på pizza

Professor Sigurd Skogestad skulle bestille pizza, og fikk beskjed om at den måtte bestilles fra Sit. – Nei, pizza inngår ikke i rammeavtalen med Sit, sier Ingrid Volden i Økonomiavdelingen.

Stipendiat Timur Bikmukhametov, professor Sigurd Skogestad og førsteamanuensis Johannes Jäschke trodde de måtte bestille Sit-pizza. Det må de ikke, sier avdelingsdirektør Ingrid Volden.
Publisert

Rammeavtalen begrenser hvem ansatte ved NTNU kan bestille møtemat av. På NTNU sine sider står det at Studentsamskipnaden i Gjøvik, Ålesund og Trondheim (Sit) har rammeavtale når det gjelder møtemat.

Skogestad leder et stort forskningsprosjekt med flere NTNU-institutter involvert.

– For et par uker siden skulle vi ha en arbeidslunsj med doktorgradsstipendiater fra Institutt for kjemisk prosessteknologi og Institutt for maskinteknikk og produksjon. Vi ønsket å bestille fra Peppes, men så ble vi gjort oppmerksom på at ved NTNU kan vi kun bestille møtemat fra Sit, sier professor Skogestad, ved Institutt for kjemisk prosessteknologi.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.

Dyrere

Det ble dyrere å bestille fra Sit. Prisen for fire pizza og noen brus kom opp i 1.600 kroner.

– Vi hadde rukket å bestille fra Peppes, men måtte kansellere den bestillingen – der ville prisen vært på rundt 1.200 kroner, sier Skogestad, som lurer på hvorfor NTNU har rammeavtale med Sit, når prisen er høyere der.

Når avdelingsdirektør Ingrid Volden i Økonomiavdelingen blir bedt om å kommentere dette, slår hun fast at NTNU ikke har noen rammeavtale med Sit når det gjelder pizza.

– Vi har en rammeavtale når det gjelder møtemat som for eksempel lunsjpakker, baguetter og rundstykker. Men ikke for pizza, der kan de enkelte enhetene bestille pizza fra aktuelle leverandører i markedet, sier Volden.

– Kunne vært tydeligere

– Det kommer ikke fram på sidene til NTNU om rammeavtaler for møtemat at pizza ikke inngår i avtalen med Sit?

– Nei, det kunne vi kanskje vært tydeligere på. Samtidig blir det en vurdering om hvor mye informasjon man skal komme med, sier Volden.

Hun sier at bestillerne i organisasjonen skal være informert om at pizza ikke er inkludert.

Skogestad sier han er glad for at de heretter får bestille pizza fra Peppes.

- Men jeg synes nok at NTNU har for mange rammeavtaler. Kanskje hadde det vært på sin plass å kutte ut en del av dem, sier han.