Varsler kontroll av alle biler parkert på campus

Innkjøringsproblemene med den nye parkeringsbetalingen ved NTNU skal være løst. Det feires med storstilte kontroller.

Etter at kontrakten med Trondheim kommune gikk ut i september vant selskapet Apcoa anbudsrunden om drifting av parkering ved NTNU.
Publisert Sist oppdatert

NTNU Campusservice melder på NTNUs intranett Innsida at innkjøringsproblemene knyttet til parkeringsbetaling på NTNUs parkeringsplasser når er løst. Det feires med varslede kontroller av parkerte kjøretøy.

«I løpet av de nærmeste dagene vil alle biler bli kontrollert for å se om parkeringsavgift er betalt. Har du ikke betalt, vil du få bot» skriver de i meldingen.

Problemene er knyttet til overgangen fra Trondheim parkering sine systemer til betalingstjenesten Apcoa. Campusservice skriver i meldingen at det fremdeles er noen få brukere med Android-telefon som opplever problemer.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.

«Disse bes om å bruke nettisden til Apcoa via nettleser på telefonen, inntil ny oppdatering av appen er på plass. Denne oppdateringen rulles ut denne uken» skriver de.

«NTNU Campusservice beklager igjen til alle som har opplevd problemer med å betale for parkering etter innføring av nye betalingsmetoder for parkering. Vi tar alle innspill på alvor og jobber videre med å bedre løsningen».

Årsaken til skiftet av betalingsløsning er at kontrakten NTNU hadde med Trondheim parkering gikk ut i september. Apcoa Parking Norway As, tidligere kjent som EuroPark, vant da den nye anbudsrunden.