Foreslår å utsette deler av samlokaliseringen ved NTNU

Samlokaliseringsprosjektet foreslår å utsette tre flyttinger, og kjøre på videre med fem.

I en melding på Innsida, NTNU sitt intranett, skriver styringsgruppen for samlokalisering at de er blitt enige om å foreslå utsettelse av deler av samlokaliseringsprosjektet.

Det er IT-avdelingens flytting til Kalvskinnet, flyttingen av deler av Institutt for bioteknologi og matvitenskap til Gløshaugen, samt etableringen av en felles lab for fakultetene for ingeniørvitenskap, informasjonsteknologi og elektronikk, samt naturvitenskap som foreslås utsatt.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.

Samtidig fortsetter styringsgruppen å fortsette utredningen av flytting av deler av instituttene for materiaklteknologi, datateknologi og informatikk, bygg og miljø, samt program for industriell økologi og deler av fellesadministrasjonen.

Forslaget til rektorvedtak skal legges frem for Arbeidsmiljøutvalget og Sentralt samarbeidsutvalg for innspill og kommentarer før det tas endelig beslutning.

I meldingen skriver de også at flere at etterlyst bedre organisasjons- og HR-prosesser knyttet til samlokaliseringen, både for å skape forutsigbarhet og gi informasjon til berørte.

«Samlokaliseringsprosjektet poengterte at dette er i fokus, og at det er utarbeidet prosjektverktøy som det enkelte fagmiljø kan ta i bruk for å sikre gode prosesser» skriver de og legger til at dette forhåpentligvis vil bidra til å gjøre samlokaliseringen lettere for både studenter og medarbeidere.

Under møtet kom det også innspill om at studenter ved enkelte fakulteter var bekymret for flytteprosessene og hvordan det ville påvirke dem.

«Samlokaliseringsprosjektet jobber nå med å opprette bedre kommunikasjon med studentene slik at vi kan bedre imøtekomme deres behov» skriver de i meldingen.