40 studenter på valg til NTNUs studentting

Denne uken er det studentvalg ved NTNU. 40 kandidater kappes om 25 plasser rundt bordet.

Felipe F. Garcia er valgansvarlig i Studenttinget. Han er godt fornøyd med engasjementet rundt årets studentvalg.

Seks studenter fra Gjøvik, fire fra Ålesund og 30 fra Trondheim kjemper nå om de 25 plassene i Studenttinget ved NTNU.

Mandag denne uken åpnet studentvalget. Valget foregår til midnatt søndag.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.

- Valgstyret er fornøyd med at det er et stort engasjement for å representere de 40.000 studentene på NTNU, sier internasjonalt ansvarlig og valgansvarlig i Studenttinget NTNU, Felipe F. Garcia i en pressemelding.

For å gjøre det enklere for studentene å finne den kandidaten som passer dem best har Studenttinget laget en valgomat hvor de som har stilt som kandidater har svart på ti prinsipielle spørsmål om studentenes hverdag.

- Valgomaten bidrar til at studentene enklere kan finne ut hvolke kandidater deres meninger sammenfaller med, sier Garcia i pressemeldingen.

Sittende leder for studenttinget, Sindre Kristian Alvsvåg, er godt fornøyd med svarene på valgomaten.

- Det er godt å se at det er et bredt mangfold av meninger spredt rundt kandidatene, sier han i pressemeldingen.