Delte ut pris til «engasjerende og inkluderende» førsteamanuensis

Vinneren var på jobbreise i Sveits da studiekvalitetsprisen ble delt ut for 19.gang i Gjøvik.

Rune Hjelsvold tok imot prisen på vegne av Nowostawski som er på jobbreise. Prisen ble delt ut av Gunn Rognstad, leder for seksjon for utdanning ved NTNU i Gjøvik og Julie Heiberg, tidligere stedlig leder for Studenttinget ved NTNU Gjøvik.

Ved NTNU i Gjøvik ble sto mandag 19. mai i studiekvalitetens tegn med prisutdeling, heder og ære.

Dette er 19. gang studiekvalitetsprisen deles ut, og i år gikk den til Mariusz Nowostawski, førsteamanuensis ved Institutt for datateknologi og informatikk.

Førsteamanuensisen var selv på jobbreise i Sveits og prisen ble derfor tatt imot av Rune Hjelsvold på vegne av Nowostawski.

I begrunnelsen skriver studiekvalitetsutvalget at Nowostawski spesielt har utmerket seg ved å involvere studentene som samarbeidspartnere i læringsprosessen og gitt de en reell påvirkningskraft på utformingen av studiet.

«Til tross for en hektisk hverdag oppleves vedkommende som svært engasjerende og inkluderende, både i klasserommet, på kontoret og i elektroniske fora» skriver de og legger til at prisvinneren ikke er redd for å teste ut nye læringsmetoder for å øke engasjementet blant studentene.

«Kandidaten gir studentene rom for å utvikle seg og respekterer alles meninger, men kommer samtidig med utfordrende argumenter som leder til refleksjon».

I tillegg til studiekvalitetsprisen ble også de som har oppnådd professor- og førstekompetanse i løpet av det siste året hedret med boller og noe sprudlende i glasset.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.

Førsteamenuensis Linda Stigen og Førsteamenuensis Randi Stokke Foto: Anders Gimmestad Gule