De nye medlemmene av Studenttinget 2020 er klare

Nå står 25 nye representanter klare til å delta i Studenttinget. Leder Cecilie Bjørnsdotter Raustein er fornøyd med å ha økt valgdeltakelsen fra i fjor.

Cecilie Bjørnsdotter Raustein, nåværende leder for Studenttinget.

25 nye medlemmer er valgt til Studenttinget ved NTNU.

Fra Trondheim stiller Anders Bendiksen, Andreas Knudsen Sund, Aslak Hollund, Charlotte Söderström, Erik Solberg Finnes, Espen Lockhart Pedersen, Håkon Gravem Isaksen, Ingeborg Pedersen Reigstad, Ingrid Folstad, Karoline Bonnerud, Line Ås Finberg, Lone Bergland Christoffersen, Sanne Storesund Hansson, Sigurd Solheim, Simon Løvdal, Talal Mohammad, Thomas Ramirez, Torkil Seljestokken, Vegard Undheim, Åse Marie Mundal og Åsne Stige

Fra Gjøvik er Gøran Borg og Lina Marie Feste valgt.

Fra Ålesund er representantene Savan Anghan og Tom André Helvig.

Lav valgoppslutning

Alle studenter ved NTNU har stemmerett.

Av 40.607 stemmeberettigede var det 4.355 som stemte, en valgoppslutning på 10,72 prosent.

– Vi skulle gjerne sett en enda høyere oppslutning, men er fornøyde med å ha gått opp over to prosentpoeng siden fjoråret. Vi mener også at de studentene som har stemt har gjort dette på et sterkt grunnlag, sier Cecilie Bjørnsdotter Raustein, leder av Studenttinget, i en pressemelding.

Første møte torsdag

Hun sier også at både valgstyret, de nåværende tillitsvalgte og kandidatene selv har lagt ned en formidabel innsats i å promotere valget og viktigheten av å bruke stemmeretten.

I fjor var deltakelsen på 8,4 prosent.

Torsdag 14. november holder Studenttinget 2020 sitt konstituerende møte.