Eikrem-saken:

Hevder stjålne pc-er er én av årsakene til forsinkelsen

Konstituert dekan Tine Arntzen Hestbek forklarer i en intern melding hvorfor behandlingen av Øyvind Eikrems sak er forsinket.

Tine Arntzen Hestbekskriver også at det har vært vanskelig å få avholdt møter med Eikrem og med andre personer som kan ha informasjon.

I begynnelsen av juli gjorde NTNU et ettersyn i Øyvind Eikrems datamaskin. Bakgrunnen for ettersynet var en artikkel i Filter nyheter, som ble publisert i februar. Det har ennå ikke kommet noen rapport fra advokatfirmaet Simonsen Vogt Wiig, som skal undersøke saken.

Universitetsavisa spurte i forrige uke konstiuert dekan Tine Arntzen Hestbek hvorfor behandlingen av Øyvind Eikrems sak tar så lang tid.

Les artikkelen her: – NTNU bruker for lang tid på Eikrem-saken

Da ønsket ikke Hestbek å svare på dette. Men i en intern melding til ansatte ved Institutt for sosialt arbeid, begrunner hun nå forsinkelsen, skriver Khrono.

Stjålne pc-er

Hestbek skriver at de tekniske undersøkelsene er blitt vanskeliggjort fordi man ikke har hatt tilgang til Eikrems to jobb-pcer. Eikrem har gitt beskjed om at de er blitt stjålet.

Hun skriver også at det har vært vanskelig å få avholdt møter med Eikrem og med andre personer som antas å ha informasjon i saken.

Hestbek har ikke ønsket å gi kommentarer utover det som står i den interne meldingen til Khrono.

Klager inn NTNU til Datatilsynet

Øyvind Eikrem har heller ikke ønsket å svare på detaljerte spørsmål, men skriver i en e-post til Khrono at han registrerer med stor undring at NTNU nå for tredje gang har lagt ut en melding som omhandler ham på Innsida. Han vil klage inn NTNU til Datatilsynet på nytt med bakgrunn i dette.

Hestbek skriver også i internmeldingen:

«Arbeidsgiver har ikke gjort seg opp noen mening på forhånd om påstandene i Filter nyheter er sanne. Før vi har fått fakta på bordet, vil vi følgelig ikke spekulere i om saken kan føre til noen form for oppfølging».

Et knippe av UAs saker om Øyvind Eikrem og Resett-debatten:

LES OGSÅ: Kalt inn på instituttlederens kontor etter intervju med Resett

LES OGSÅ: Dekanen: - Eikrem er innenfor

LES OGSÅ: Berg sendte epost og ba om reaksjon mot Eikrem

LES OGSÅ: - Mennesker dreper, ikke kulturen deres

LES OGSÅ: Oppvaskmøte bak lukkede dører

LES OGSÅ: Forsmo etterlyser støtte fra Bovim

LES OGSÅ: Rektor: Her tråkket vi feil

LES OGSÅ: FrP-representant stilte spørsmål i Stortinget om Eikrem

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.