NTNU-student slo medstudent i hodet

Saken vil bli politianmeldt.

Hendelsen skal ha skjedd under en filosofiforelesning på Dragvoll.

En student slo onsdag en medstudent i hodet med en sykkelhjelm. Det skriver Khrono.

Hendelsen skal ha skjedd under en filosofiforelesning ved NTNU.

Den samme studenten har tidligere blitt meldt inn til instituttet for å ha sendt det som ble oppfattet som truende og ubehagelige meldinger til faddere og fadderbarn under årets fadderuke, ifølge avisen.

Vil bli politianmeldt

Sifija Kornhubere, som var til stede på forelesningen, sier til Khrono at hendelsen nå vil bli politianmeldt.

Ifølge Kornhubere ble medstudenten slått i hodet etter å ha kommet med en motkommentar til den aktuelle studenten under forelesningen.

Studenten som slo skal ha forlatt rommet etter å ha blitt bedt om det.

Instituttleder ved Institutt for filosofi- og religionsvitenskap, Erling Skjei, sier til Khrono at de tar situasjonen alvorlig og at de i løpet av dagen har vært i møter med ledelsen ved Det humanistiske fakultet.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.