NTNU-student slo medstudent i hodet

Saken vil bli politianmeldt.
Hendelsen skal ha skjedd under en filosofiforelesning på Dragvoll. 
        
            (Foto: Mentz Indergaard/NTNU Info)

Hendelsen skal ha skjedd under en filosofiforelesning på Dragvoll.  Foto: Mentz Indergaard/NTNU Info

En student slo onsdag en medstudent i hodet med en sykkelhjelm. Det skriver Khrono.

Hendelsen skal ha skjedd under en filosofiforelesning ved NTNU.

Den samme studenten har tidligere blitt meldt inn til instituttet for å ha sendt det som ble oppfattet som truende og ubehagelige meldinger til faddere og fadderbarn under årets fadderuke, ifølge avisen.

Vil bli politianmeldt

Sifija Kornhubere, som var til stede på forelesningen, sier til Khrono at hendelsen nå vil bli politianmeldt.

Ifølge Kornhubere ble medstudenten slått i hodet etter å ha kommet med en motkommentar til den aktuelle studenten under forelesningen.

Studenten som slo skal ha forlatt rommet etter å ha blitt bedt om det.

Instituttleder ved Institutt for filosofi- og religionsvitenskap, Erling Skjei, sier til Khrono at de tar situasjonen alvorlig og at de i løpet av dagen har vært i møter med ledelsen ved Det humanistiske fakultet.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.

UA vil gjerne ha dine kommentarer. Kommentarer fra anonymiserte brukere og kommentarer med personangrep vil bli slettet. Kommentarer som inneholder lenker må godkjennes manuelt. Det kan derfor ta noe tid før slike kommentarer dukker opp i kommentarfeltet.
comments powered by Disqus
Siste fra forsiden

Nesten 50 prosent økning i antall utestengelser på grunn av juks

Antallet studenter tatt for juks har skutt i været. Nesten 50 prosent flere er utestengt etter å ha blitt tatt for juks nå enn for et halvt år siden.

«Rasistisk» benk: – Markerer en viktig del av vitenskapens historie, sier UiO-rektoren

Bydelsutvalget i Gamle Oslo ønsker benken tilegnet Carl von Linné fjernet. For første gang uttaler nå UiO-rektor Svein Stølen seg om den "rasistiske" benken.

Forskningsdagene:

Åpen forskning er et gode for alle

Den raske utviklingen av datateknologi og håndtering av store datamengder gjør utvidet bruk av forskningsdata mulig for mange.

Utrettelig mas om arbeidslivsrelevans

Arbeidslivsrelevans er ikke fyrlykten institusjonene bør styre alle studieprogrammer etter.