Han er Ålesunds beste underviser

Mark Pasquine er tildelt «Studentenes studiekvalitetspris» ved NTNU i Ålesund.

- En stor ære, sa den glade prisvinneren.

Det er første gang prisen deles ut i Ålesund, og den skal gå til en underviser som har utmerket seg.

- Dette er en stor ære, og vi har et godt team på instituttet som støtter hverandre og gjør det lettere å prøve ut nye undervisningsmetoder, sier Pasquine i ei melding fra NTNU.

Den populære underviseren er førsteamanuensis ved Institutt for internasjonal forretningsdrift. Pasquine benyttet anledningen til å skryte av studentene.

- Takk også til endringsvillige studenter som gjør det til en glede å være underviser, sa han.

Det var studentleder Stine Romundstad som annonserte prisen under torsdagens kvalitetsseminar.

- For å vinne prisen måtte underviseren oppfylle visse kriterier, og her fikk Mark Pasquine full pott på alle punktene, opplyste Romundstad. - NTNU i Ålesund er full av gode undervisere, og vi fikk inn mange forslag på navn, sa hun til Innsida.

I vedtektene for prisen heter det: »De nominerte bør utmerke seg innen de områdene som nevnes under: læringsmetoder, læringsmiljø og kvalitetsutvikling. Andre momenter som har hatt positiv innvirkning på studiekvaliteten ved NTNU i Ålesund kan også vektlegges. Nominasjoner må gjerne legge vekt på de utfordringene som lærerne har hatt som følge av omlegging av undervisningen etter korona.»

Vinneren ble feiret, fikk et flott diplom og et gavekort på 5000 kroner fra NTNU.