NTNU-prosjekt får drøye 15 millioner fra EU

NTNU-prosjekt får penger av EU gjennom ERC Starting Grant.

Trondheim 06.11.2019 : Deltakere i Stjerneprogrammet ved NTNU. NTNU’s Outstanding Academic Fellows. Jan Torgersen, Institutt for maskinteknikk og produksjon, IV. Foto: Thor Nielsen / NTNU
Publisert

Prosjektet Electrode, som ledes av førsteamanuensis Jan Torgersen ved Institutt for maskinteknikk og produksjon ved NTNU er tildelt 1.5 millioner euro, eller drøye 15 millioner norske kroner, i ERC Starting Grant.

Prosjektet forsøker å løse problemer knyttet til begrensninger i massetransportt i brenselsceller.

- Vi vil bruke 3D-printere for å lage porøse fotopolymerstrukturer som er fullstendig definert av en computermodell. I tilleg forblir de stabile når vi etterprosesserer dem til karbon, sier Torgersen i en melding på NTNUs intranett.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.