Østerlie på en fredag:

Fra håpløs til håpefull

Denne høsten har for min del vært preget av postfusjonabelt stress-syndrom, eder og galle samt at mørketiden har begrenset dopamintilgangen til mitt nucleus accumbens.

Dette gjorde meg ikke i stand til å se positivt på tilværelsen og resultatet ble negative tanker og tekster. Nå har alt snudd! Sola, det kroppslige frafallet, skrivelysten og humøret! Har gått fra håpløs til full av håp! 2017 kommer til å bli fantastisk!

Nytt år, nye muligheter

Hva skal bli fantastisk? Jo nå skal du høre. I løpet av våren skal vi undervise 122 studenter på seksjon for kroppsøving. Noen har vært her siden oppstarten i høst og noen er helt nye for oss. Det skal bli både spennende og moro å bli kjent med mange nye, flotte mennesker som har et ønske om å bli dyktige lærere.

Det skal vi hjelpe de med så godt vi kan. Og det har jeg trua på at vi får til, for vi gjøre så mye moro sammen med de og undervisningen er fremragende! Vi er på vinterturer med overnatting i telt og matlaging på bål. Vi jobber med dans og rytme som treningsform sammen med studentene, så skal de planlegge undervisningsopplegg som vi får prøve ut på elever i skolen. Studentene jobber med FoU-prosjekt som ender i en vernisasje av postere. Til våren skal vi på sykkeltur og vi skal klatre Munkstigen. Alt i alt kommer semesteret til å bli helt fantastisk! Jeg gleder meg!

Med høsten kommer grøden

Oppstarten om et halvt år vil bli minneverdig på flere måte. Vi på seksjon for kroppsøving skal for første gang ta imot studenter som har valgt å studere «master i kroppsøving». Dette er et nytt studium og vi gleder oss vilt til å starte! Med fusjonen har vårt fagmiljø blitt kraftig utvidet og vi har nå mye større muligheter for både menneskelige og materielle synergier og samarbeidsarenaer.

Jeg har trua på at masterutdanningen i kroppsøving ved NTNU vil raskt bli ansett som landets beste! Det er arbeid over tid, dristige visjoner og kompetanse i utfoldelse i mange ledd som nå skal høste grøden av fusjons- og campusarbeidet. Før året er omme skal vi flytte fra Rotvoll til Kalvskinnet og CK2.

Vi får topp moderne lokaler godt tilpasset vår undervisning. Tross for savnet av Ladestien og nærheten til både sjø og naust vil vår nye arbeidshverdag bli bedre. Den nye gymsalen får full takhøyde og den er noe større enn vår gamle. Vi får AV-utstyr i alle saler og musikkanlegg som kan fjernstyres. Midt i nostalgien og lengselen til fjæra vil vi trolig oppdage at studentene stortrives i sentrum og at motivasjonen for oppmøte stiger i takt med lista på høydestativet! Blir ikke 2017 tidenes år for oss, ja så vet ikke jeg. Jeg gleder meg. Flott nytt år til alle!