UA søker reporter

UA leter etter en reporter som evner å lete fram egne nyhetssaker. Du vil inngå i et lite og tett arbeidslag hvor man arbeider raskt og selvstendig.

Illustrasjonsfoto. Journalisten på dette bildet har ikke noe med stillingsannonsen å gjøre. Fotografen derimot..

En av våre faste medarbeidere slutter, og vi søker hans erstatter. Vi ser gjerne at du har kjennskap til universitetssektoren. Hos oss får du jobbe i et journalistisk felt under rask utvikling.

Universitetsavisa har vokst jevnt og trutt siden avisa ble utstyrt med Redaktørplakaten i 2007. I fjor økte vi med 22 prosent. Den positive utviklingen fortsetter.

Arbeidsoppgaver

Være nyhetsreporter med NTNU og akademia som primært arbeidsområde

Deske, redigere og publisere digitalt, herunder inngå i vaktsjefturnus

UA er en liten redaksjon der de som tilsettes må påregne å bli satt til alle typer oppgaver som utføres. Noe overtid vil bli nødvendig. Noe reisevirksomhet må påregnes.

Kvalifikasjonskrav

Relevant utdanning på minimum bachelornivå. Vesentlig erfaring fra relevant redaksjonelt arbeid kan kompensere for deler av utdanningskravet

Dokumentert journalistisk erfaring

God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk

Du må være bredt samfunnsorientert.

Ønskede kvalifikasjoner

Det er en fordel at du har god kjennskap til universitetssektoren.

Kjennskap til datastøttet journalistikk er en fordel.

Personlige egenskaper

Du er en motivert nyhetsjeger som jobber raskt og selvstendig.

Du har en god vurderingsevne, og er nøyaktig og samvittighetsfull i din yrkesutøvelse.

Du har gode samarbeidsevner. Ved siden av selv å være god, er du opptatt av å gjøre dine kolleger gode.

Spørsmål om stillingen kan rettes til ansvarlig redaktør Tore Oksholen.

Søknadsfrist: 13. mars.