Ytring:

- Vi er stolte av studentene våre

«Vi er stolte av studentene våre og den innsatsen de har gjort for å unngå smitte i byen vår» skriver hovedtillitsvalgt for NTL ved NTNU, Sturla Søpstad.

- De aller fleste studentene har vært svært samvittighetsfulle, tatt stort ansvar for sine medstudenter og fulgt smittevernreglene til punkt og prikke, skriver Sturla Søpstad.

Siden studiestart har vi opplevd at Trondheim by til dels har glemt at vi er Norges beste studieby. Studentene har blitt anklaget for å bryte smittevernreglene over en lav sko, de har blitt hetset og uglesett.

Dette synes vi er dårlig gjort ovenfor studentene våre, de aller fleste studentene har vært svært samvittighetsfulle, tatt stort ansvar for sine medstudenter og fulgt smittevernreglene til punkt og prikke. Noen bryter reglene, noen glemmer seg en sen kveld, men det kan skje hver og en av oss.

Fagfolkene sier at hvis det hadde vært stor smittespredning i Fadderuka, så hadde vi sett en oppblomstring nå. Trondheim har nå én registrert smitte de siste fire dagen - nesten 2500 er testet.

Vi er stolte av studentene våre og den innsatsen de har gjort for å unngå smitte i byen vår. Fortsett den gode jobben og det gode smittevernarbeidet dere har gjort. Takk til studentene, takk til NTL UNG, LO-studentene på NTNU Trondheim og Studenttinget NTNU!

Ytringen er først publisert på NTLs facebookside.