Enda en student Korona-smittet

En tredje NTNU-student er meldt smittet av covid 19

De tre smittetilfellene tilhører samme cluster, ifølge kommuneoverlege Tove Røsstad.

Den smittede er en person i 20-årene - smittet i Norge, nærkontakt til kjent smittetilfelle.

Den smittede er nærkontakt til NTNU-studenten som det ble meldt om forrige uke. Vedkommende er også student ved NTNU. Mange studenter tester seg, Smittesporing pågår fortsatt, melder Trondheim Kommune i en pressemelding.

Fredag ble det kjent at nok en NTNU-student er koronasmittet.

Denne andre smittede er nærkontakt til NTNU-studenten som ble meldt om i dagen før.

– I går testet ca 100 studenter seg, og mange er satt opp til testing også i dag, sa kommuneoverlege Tove Røsstad til UA fredag.

Rundt 500 studenter settes i karantene.

– Disse er også bedt om å teste seg, så det blir nok mer testing de nærmeste dagene, ifølge Røsstad.

LES OGSÅ: Røsstad: - Obligatorisk registrering bør vurderes