UAs julekalender:

Luke 14: Ser du hvem dette er?

Dagens hint: Har jobbet med både aluminium og olje. Om hun har arvet morens herskapelige interesser vites ikke

Publisert

Hver dag fra 1. til 24. desember presenterer UA et barnebilde av en kjent person i universitets- og høyskolesektoren. Det kan være for eksempel kjente professorer, universitetsledere eller politikere.

Dette er en konkurranse der fasit for hvem som skjuler seg bak lukene blir avslørt i påfølgende luke. For å delta i konkurransen skriver du hvem du tror personen på bildet er i kommentarfeltet under artikkelen, på UAs Facebook-side eller sender en epost til kristoffer.furberg@ntnu.no. Svaret må legges inn før neste luke i kalenderen publiseres.

Når siste luke er åpnet, og alle svar har kommet inn, trekker vi fire personer som får UAs eksklusive julekalenderkopp. Alle som har svart rett en gang i løpet av kalenderen er med i trekningen.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.

Fasit for gårsdagens luke:

Gårsdagens hint var: Som politiker fikk hun fjernet bilene fra både torg og gamle broer. Nå driver lederen med ledelse.

Riktig svar var: uǝsɟloɹ ɐɔᴉuoW

Her finner du tidligere luker i kalenderen.