UAs julekalender:

Luke 23: Ser du hvem dette er?

Dagens hint: Dette er to svært sentrale personer i UH-sektoren. Kjemikeren til venstre fyller 62 år i dag og har en fremtredende rolle i norsk universitetsledelse. Juristen til høyre er en del yngre, men enda høyere i hierarkiet.

Hver dag fra 1. til 24. desember presenterer UA et barnebilde av en kjent person i universitets- og høyskolesektoren. Det kan være for eksempel kjente professorer, universitetsledere eller politikere.

Dette er en konkurranse der fasit for hvem som skjuler seg bak lukene blir avslørt i påfølgende luke. For å delta i konkurransen skriver du hvem du tror personen på bildet er i kommentarfeltet under artikkelen, på UAs Facebook-side eller sender en epost til kristoffer.furberg@ntnu.no. Svaret må legges inn før neste luke i kalenderen publiseres.

Når siste luke er åpnet, og alle svar har kommet inn, trekker vi fire personer som får UAs eksklusive julekalenderkopp. Alle som har svart rett en gang i løpet av kalenderen er med i trekningen.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.

Fasit for gårsdagens luke:

Gårsdagens hint var: En klassisk professor med engasjement for unge forskere og et hjerte for Ovid.

Riktig svar var: uǝsɹoɥ┴ ɐǝɥ┴

Her finner du tidligere luker i kalenderen.