Én person ved BI campus Trondheim bekreftet smittet av korona

Ni personer er satt i karantene hittil.

En person er bekreftet koronasmittet ved BIs campus i Trondheim.

To voksne personer i Trondheim fikk i går bekreftet at de er smitta med covid-19. Den ene er trolig smittet i utlandet, mens den andre er nærkontakt til en annen som har viruset. Begge har milde sykdomsforløp.

De smittede i smitteklyngen er voksne personer i 20- og 30-årene og en voksen person i 60-årene. Smittesporingen har identifisert at studenter ved Handelshøyskolen BI kan være eksponert for smitte, og ni personer er så langt satt i karantene, skriver kommunen i en pressemelding.

Berørte personer er blitt kontaktet av smittevernkontoret og tilbys testing.

Ifølge BIs egen nettside, oppdatert i dag 16. september, er én person bekreftet smittet ved campus Trondheim.

I følge kommunen viser smittesporingen at flere studenter ved handelshøyskolen kan være eksponert for smitte, og ni personer er så langt satt i karantene. De berørte er blitt kontaktet av smittevernkontoret og tilbys testing.

Direktør Asgeir Opland ved BI campus Trondheim sier til Adresseavisen at de er informert om saken.

- Vi har hatt et godt samarbeid med kommunen både i går ettermiddag og kveld, samt i dag tidlig, sier han.