Ber studenter som har vært på bestemte kantiner og lesesaler teste seg

Onsdag fikk åtte studenter og én ansatt ved NTNU i Trondheim påvist Covid-19. Alle som kan ha vært eksponert bes teste seg.

Studenter som har vært ved to ulike lesesaler ved NTNU bes teste seg mot korona.

Det melder NTNU gjennom den interne siden Innsida.

Smittevernkontoret i Trondheim kommune gir beskjed om at alle studenter og ansatte som har oppholdt seg i fire ulike lokaler i visse tidsrom må teste seg.

Det gjelder:

Sit-kantinen i Realfagbygget,  tirsdag 3.11. kl. 11 – 12,

Café Sito i Realfagbygget, onsdag 28.10. kl 11 – 12,

Lesesal i Universitetsbiblioteket i Hovedbygningen, fredag 30.10. kl. 11.30 – 14.00,

Lesesal i 2. etg i Kunnskapssenteret, lørdag 31.10. kl. 09.30 – 17.00, eller søndag 1.11. kl. 9.30 – 16.00.

De som har vært på et av disse stedene i disse tidsrommene blir ikke pålagt karantene, men blir bedt om å ta en test ca sju dager etterpå - selv om de ikke har symptomer.

Blant de ni smittede er det tre studenter ved Fakultet for økonomi, to ved Fakultet for ingeniørvitenskap, en ved Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap, en ved Fakutlet for arkitektur og design, en ved Fakultet for naturvitenskap og en ansatt ved Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk.

Fem av studentene har deltatt i undervisning og andre aktiviteter på universitetet i smittsom periode. Smittesporing pågår fortsatt og smittevask blir utført, ifølge Innsida.