Toppidretts-universitetet!

Bachelorstudent i psykologi ved NTNU og kombinerthopper Vegard Sklett vant kvalifiseringsrennet i Harrachov, lørdag. NTNUs toppidrettsstudenter utmerket seg på flere arenaer.

I VM håndball spiller Marit Malm Frafjord (master i Energi og miljø) knallgodt og skårer høyt på evalueringene som avisene foretar. Tonje Nøstvoll tidligere NTNU student (bachelorstudent i pedagogikk) er med.

Lørdag vant Jan Schmid (BA-språk - tysk) WC i kombinert og 6 plass søndag. Magnus Krog (Idrett- og samfunnsvitenskap) med 10.plass lørdag og 2. plass søndag 0,4 sek fra første plass. Han vant i Kuusamoo forige helg.

I Harrachov torsdag 8.12 vant Vegard Hankø Sklett (bachelor, psykologi) kvalifiseringen for fredagen renn. I rennet kom han på 13. plass. Lørdag var han med i laghopping og vant. Søndag havnet han på 18.plass, plassen foran Romøren.

Johan Martin Brandt (bachelor, idrett- og samfunn) klarte ikke å følge opp de fine resultatene fra sist helg. Han kom ikke med i noen av finaleomgangene denne helga. Men han var med i troppen og det er veldig bra.

Også i skiskyting var det to tidligere NTNU studenter som utmerket seg under stafettene. Tora og Lars Berger. Tora fullførte sin BA ped, mens bror Lars kom til at han skulle avslutte matematikkstudiene helt.

Forige helg deltok Lars Moholdt (master i Bygg) i WC skiorientering i og fikk 18 plass, og hans samboer Tiia Tallila og NTNU student fikk en fjerde plass i sin klasse. Løpene forgikk i Finland.

P.t. er det nå 83 studenter ved NTNU som har et godkjent tilrettelagt studieløp ifht deres toppidrettssatsning. Jeg har i de siste ukene hatt flere henvendelser og skal ha samtaler med 4-5 stykker like over nytt år.