UiO lyser ut 72 forskerstillinger

Det medisinske fakultetet ved Universitetet i Oslo lyser ut 72 forskerstillinger

Det medisinske fakultet søker etter 72 nye postdoktorer fra hele verden, skriver Uniforum.

Det er støtte fra Scientia Fellows, et flernasjonalt, delvis EU-finansiert postdoktorprogram innen helseforskning, som gjør kjempeutlysningen mulig. Dette er stillinger som varer i inntil fem år og hvor EU bidrar med 6,8 millioner euro.

Eksempler på forskningsområdene som får nyte godt av midlene, er Alzheimers sykdom, diabetes, ernæring, hjerte- og karsykdommer, - Dette postdoktorprogrammet er et fantastisk løft for forskningen ved fakultetet på mange måter. Vi får økt fokus på internasjonalisering og styrker våre samarbeidsnettverk, uttaler forskningsdekan Hilde Irene Nebb i en pressemelding fra fakultetet.