SiT gikk med 56 millioner som årsresultat

SiT fikk et årsresultat på 56 millioner kroner i 2014, og øremerker 38 millioner kroner til studentboliger, idrettssenter, barnehage og andre velferdstiltak.

SiT-direktør Knut Solberg kan vise fram et betydelig oerskudd for fjoråret.

SiT leverte et godt økonomisk resultat for 2014, på 56 millioner kroner. ”Etter som samskipnaden ikke har noen eiere som skal ha utbytte kan overskuddet øremerkes til investeringer for studentene”, skriver Samskipnaden på sin hjemmeside.

SiT står foran utbygging av over 600 boliger og ny barnehage på Moholt, og ønsker dessuten å bygge et nytt treningssenter. Derfor har man, av de 38 millionene, satt av 12,5 millioner hver til studentboliger og idrettssenter. Av de resterende 13 millionene er åtte satt av til barnehage og fem millioner til ulike velferds- og utviklingstiltak.