Nyvalgt ISFiT-leder vil ha Emma Watson til Trondheim

Kristine Bjartnes er valgt som ny leder for Den internasjonale studentfestivalen i Trondheim, ISFiT. Temaet for neste festival blir diskriminering.

Kristine Bjartnes er nyvalgt leder for ISFiT.

Den 22 år gamle statsvitenskapsstudenten Bjartnes ble valgt mandag kveld etter langvarig utspørring, melder Dusken.no.

Det ble to runder med utspørring og avstemning, hvor Bjartnes og Hans-Jacob Sandberg stod igjen til slutt. Men det ble Bjartnes som stakk av med seieren, med syv stemmer mer enn Sandberg.

Bjartnes valgte temaet diskriminering. Hun vil samle humanister, religiøse ledere og historikere for å disktuere temaet.

– Jeg kunne også svært gjerne tenke meg at Emma Watson kom for å snakke om seksualisering av kvinner og hennes HeForShe-kampanje, sier Bjartnes til Dusken.no.