Universitetsavisa ansetter journalist

UA lyser ut en hundre prosents stilling som digital nyhetsreporter.

Still going. Slik så UA ut da avisa så dagens lyshøsten 1991.

UA eies av NTNU og har som mål å være ledende aktør i dekningen av en samfunnssektor under rask utvikling.

UA skal være NTNUs avis. Alle viktige debatter relatert til NTNU foregår hos oss. Vi overvåker alle viktige hendelser ved NTNU. Vi oppfattes som uunnværlig for enhver som ønsker å følge med på hva som foregår her.

Ut fra NTNU-perspektivet skal vi være en riksavis for UH-sektoren. Vi dekker hva som foregår på ledende aktørnivå ved landets høyere utdanningsinstitusjoner. Vi jakter etter nyheter innen de viktige saksfeltene på området.

Vi søker etter en bredt samfunnsorientert nyhetsjeger som jobber raskt og selvstendig. Avisa består i dag av fire redaksjonelle medarbeidere, redaktøren inkludert. En av våre reportere slutter, og det er den stillingen vi lyser ut.

Høres dette interessant ut? Stillingsutlysningen finner du her. Søknadsfrist er 12. august.

UAs årganger 1996-2002

Glimt fra Universitetsavisas første år

Fakta om UA

• Etablert i 1991 ved daværende Universitetet i Trondheim og Norges Tekniske Høgskole. Utkom som 14-dagers papiravis fram til våren 2002. Opplaget var på 13 000 eksemplarer.
  • Fra og med høsten 1996 ble den trykte avisa også publisert på nettet. Fra 9. september 2002 har UA vært en ren nettavis.
  • I 2007 vedtok NTNUs styre å utstyre UA med redaktørplakat.
  • I 2009 ble avisa utstyrt med en ny, profesjonell nettløsning. Lesertallene har økt jevnt og trutt siden dess. I 2017 hadde UA 515 175 unike brukere, og 3 406 470 sidevisninger.
  • Avisa består i dag av fire redaksjonelle medarbeidere, redaktøren inkludert, samt en nyetablert studentredaksjon.
Apple watch - nå med Universitetsavisa-app.