Rektor fortsetter på Universitetet i Sørøst-Norge

Sittende rektor Petter Aasen får fortsette som rektor ved Universitetet i Sørøst-Norge (USN) de neste fire årene.

Rektor Petter Aasen har fått fornyet åremålet sitt som rektor ved Universitetet i Sørøst-Norge.

Aasen var én av fem søkere til den fireårige åremålsstillingen som rektor ved USN.

– Et samlet styre mener at Petter Aasen er den best kvalifiserte søkeren. Han har bred ledererfaring, og har vist at han lykkes med å oppnå resultater, skriver styreleder Tore Isaksen i en pressemelding.

Han har vært rektor i 12 år sammenhengende, ved tre ulike høgskoler, som gjennom flere runder med fusjoner nå er blitt Universitetet i Sørøst-Norge. Ifølge pressemeldingen har Aasen vært rektor for Høgskolen i Vestfold, Høgskolen i Buskerud og Vestfold, så Høgskolen i Sørøst-Norge. Høgskolen i Sørøst-Norge fikk så universitetsstatus i 2018.

Aasen er 67 år gammel. Han vil nå være rektor ved universitetet til 2024.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.