På stedet hvil for NTNU på THE-ranking

NTNU holder på den løst definerte plasseringen et sted mellom 401. og 500. plass på Times Higher Education sin ranking.

NTNU holder fortet i området rundt 450.plass på ny ranking.

NTNU klarer ikke å klatre noe nevneverdig på Times Higher Education sin rangering over verdens universiteter, og ligger i år som i fjor i området mellom 401. og 500. plass.

Med det havner landetst største universitet på 4.plass blant de norske bak Universitetet i Oslo (127.plass), Universitetet i Bergen (201-250.plass) og Universitetet i Tromsø (351.-400.plass), og foran Norges miljø- og biovitenskapelige universitet (601.-800.plass).

Som i fjor er det britiske University of Oxford som topper listen, mens Stanford University i USA har hoppet opp fra 4.plass til 2.plass. Pallen rundes av med Harvard University som tar et byks fra fjorårets 7.plass.

LES OGSÅ: - Rangeringene er ikke veldig informative

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.