Nord universitet

Framskynder beslutning om hvilke studiesteder som skal fjernes

Konstituert rektor ved Nord universitet foreslår at endelig vedtak om hvilke studiesteder som skal bestå gjøres senest i juli 2019.

Ved styremøtet ved Nord universitet 11. januar ble studiestedsstrukturen diskutert. I midten styreleder Vigdis Moe Skarstein.

Onsdag 6. mars har Nord universitet styremøte.

En av sakene er et forslag fra konstituert rektor Hanne Solheim Hansen om å framskynde beslutningen om framtidig studiestedsstruktur og studieportefølje ved universitetet, skriver Khrono.

I utgangspunktet skulle beslutningen tas til høsten.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.

Foreslår løsning i mai

«I prosjektet er det nå samlet tilstrekkelig informasjon til at det er mulig å foreslå en løsning for fremtidig studiestedsstruktur i mai som etter høring kan besluttes før sommeren. Fremskyndelse er også viktig for å ivareta hensynet til at våre ansatte ikke skal leve for lenge i usikkerhet om løsningen», skriver Hansen i styrepapirene.

Kravene til høring kan ivaretas også med ny fremdriftsplan, ifølge Hansen.

Les også: Store utfordringer for Nord universitet.