Student:

Så mye får du av Lånekassen i juni

Første trinn av opptrappingen til elleve måneders studiestøtte starter i år.

I midten av juni er pengene på konto, lover Marianne Andreassen i Lånekassen.

- Utbetalingen er på rundt 2600 kroner, og kommer 15.juni, sier Marianne Andreassen, administrerende direktør i Lånekassen i en pressemelding.

Ordningen med elleve måneders studiestøtte fases gradvis inn over fire år. Hvert av de fire årene får studentene støtte for en ekstra uke.

Ifølge Lånekassen er det rundt 170.000 studenter som vil få denne ekstra utbetalingen i juni i år.

De gledelige ekstra kronene på konto tilfaller imidlertid kun fulltidsstudenter i høyere utdanning eller fagskoleutdanning, skriver NTB. De som avslutter utdanningen i en annen måned enn juni, kan få utbetalingen på andre tidspunkt gjennom året.

Totalt kan fulltidsstudenter nå få 111.657 kroner i basisstøtte for undervisningsåret 2017–2018. Lånekassen oppfordrer studenter til å søke allerede nå.