Studentvalget 2018:

Disse skal lede studenttinget ved NTNU det neste året

Torsdag ble medlemmene i arbeidsutvalget til NTNUs Studentting valgt.

Dette er det nye arbeidsutvalget. Leder Cecilie Bjørnsdotter Raustein (øverst til venstre), fagpolitisk ansvarlig Annbjørg Pasteur Stø, læringsmiljøpolitisk ansvarlig Åste Solheim Hagerup, stedlig leder Gjøvik Hååkon Heintz(nederst til venstre) og stedlig leder Ålesund Jim André Gjerde. Internasjonalt ansvarlig Rune Rosland var ikke tilstede da bildet ble tatt.

Det nyvalgte Studenttinget ved NTNU for 2019 samlet seg for første gang torsdag kveld for å velge ny ledelse. Etter halvannen time med grilling av lederkandidater ble Cecilie Bjørnsdotter Raustein valgt som ny studentleder ved NTNU.

- Jeg er selvsagt veldig fornøyd med å bli valgt til å lede Studenttinget, og det er med stor respekt jeg trer inn i vervet. Motkandidatene mine svarte veldig godt for seg, og jeg håper de vil følge oss videre. Jeg skal arbeide hardt for å kjempe studentenes sak i året som kommer, sier den påtroppende lederen i en pressemelding.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.

LES OGSÅ: - Et godt valg, til tross for lav deltakelse

- I året som kommer skjer det mye spennende som det pågående arbeidet med campus, stortingsmelding om studentmobilitet og ikke minst kommunevalg. Sammen skal vi i arbeidsutvalget gjør vårt beste for å representere studentene på NTNU og kjempe deres sak, sier Raustein videre.

Avtroppende leder Sindre Kristian Alvsvåg omtaler også kandidatene til ledervervet som sterke, og sier i samme pressemelding at han er glad for at den nyvalgte ledere viser engasjement for jobben.

- Det er meg en stor glede og ære å få en så sterk og motivert arvtaker, sier han.

I tillegg til Raustein ble også fem andre personer valgt inn i Studenttingets arbeidsutvalg. Det er arbeidsutvalget som følger opp og gjennomfører vedtakene gjort i Studenttinget.

De fem er fagpolitisk ansvarlig Annbjørg Pasteur Stø, internasjonalt ansvarlig Rune Rosland, læringsmiljøansvarlig Åste Solheim Hagerup, stedlig leder i Gjøvik Håkon Heintz og stedlig leder i Ålesund Jim André Gjerde.