Studentene stadig mer fornøyde med samskipnaden

Etter toppnotering på 70 poeng av 100 mulige i fjor, får Studentsamskipnaden i Gjøvik, Ålesund og Trondheim enda et poeng av studentene i år.

Kantinene, slik som denne i Elektrobygget på Gløshaugen, er det studentene er mest fornøyde med.

Årets undersøkelse viser at studentene er mer fornøyd med Studentsamskipnaden i Gjøvik, Ålesund og Trondheim(Sit) sine tjenester enn noen gang før.

Av 11.949 studenter som mottok undersøkelsen har 2519 svart, og resultatet ble 71 av 100 mulig poeng. Nasjonalt er det tre poeng bak Studentsamskipnaden i Agder, og samme nivå som samskipnadene i Bergen og Stavanger.

Undersøkelsen viser også at studentene er omtrent like fornøyde i alle tre studiebyer. Studentene i Trondheim og Ålesund har gitt Sit 71 poeng hver, mens studentene i Gjøvik gir Sit 68 poeng.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.

- Dette er svært gledelige resultater. Vi er til for studentene, og det er godt å høre at de blir stadig mer fornøyde med jobben vi gjør, sier administrerende direktør Audhild Kvam i Sit i en pressemelding.

I pressemeldingen skriver Sit at det er særlig kantinene studentene er blitt mer fornøyd med. Der har det vært en fremgang på 6 poeng, og Sit skriver at dette er et resultat av at det er blitt jobbet med ledelse, service, produkter, markedsføring og oppussing.

- Det er svært viktig at studentene er fornøyde med kantinene, for dette er et tilbud mange studenter benytter seg av hver dag, sier Kvam i pressemeldingen.

Undersøkelsen viser også at tilfredsheten med treningssentrene har gått ned 2 poeng, noe Sit tror henger sammen med at Idrettsbygget på Gløshaugen blir stengt for oppussing. I tillegg viser undersøkelsen at studentene i Ålesund gir noe dårligere karakterer enn de to andre byene, og resten av landets studenter, når det gjelder boligsituasjonen.

LES OGSÅ: Sit feirer 70 år