Eksamenslokalene på Sluppen har bestått

De nye lokalene kan håndtere nesten 3000 eksamener på én dag.

Digital eksamen for 2200 studenter på samme dag? Det er mulig har NTNU erfart. (Arkivbilde)

Prorektor Anne Borg er svært fornøyd med valget av den tidligere postterminalen som sted for eksamensavvikling.

- Den store ilddåpen var på lørdag. Da hadde vi 2200 studenter i IT grunnkurs på samme dag, fordelt over to puljer. Og det gikk bra, fortalte Borg da hun informerte NTNUs styre om erfaringene fra Sluppen.

Det var i mars i år at NTNU fortalte at de ikke lenger skulle bruke Spektrums lokaler til eksamensavvikling. Nå ville de heller bruke den tidligere Posterminalen på Sluppen.

Prorektoren kunne konstatere overfor UA at de nye eksamenslokalene har bestått etter første uke med eksamener. I alt 2800 eksamener per dag kan avvikles i disse lokalene.

En kombinasjon av store haller og mindre rom gjør det mulig å få til universell utforming og å tilby studenter med spesielle behov enkeltrom.

Anne Borg skryter av det arbeidet avdelingsdirektør Anniken Løe og de ansatte ved Avdeling for studieadministrasjon har lagt ned for å få alt til å klaffe når så mange studenter skal ta eksamen samtidig:

- De har jobbet mye for å få dette til. Jeg er stolt over innsatsen deres, sier hun og gir også ros til de IT-ansatte som har gjort digital eksamensavvikling mulig.

Lokalene på Sluppen skal ikke stå tomme mellom eksamensslagene. De vil også bli brukt gjennom semesteret til ulike former for studentevalueringer, opplyser prorektor Anne Borg.