Nå er over halvparten av NTNUs eksamener digitale

For første gang gjennomføres det i høst flere eksamener digitalt enn med penn og papir ved NTNU.

Etter en målrettet satsning skal det i høst for første gang arrangeres flere digitale eksamener enn analoge.

NTNU melder at de i høst vil gjennomføre over 50 prosent av eksamenene digitalt. Ifølge en pressemelding er dette en en viktig milebær i arbeidet med digitalisering av eksamen, og et resultat av en målrettet satsning.

- Digitale verktøy gir blant annet muligheter for enklere skriving og redigering av tekst, multimedia, digitale ressurser og vedlegg, bruk av programvare og bedre verktøy for å gi tilbakemeldinger til studentene, sier konstituert prorektor for utdanning, Berit Kjelstad, i pressemeldingen.

Der trekkes det også frem at digital eksamen lenge har vært et ønske fra studentene.

- Alle deler av samfunnet blir i større og større grad digitalisert, og det er derfor svært positivt at det går i den retning også når det gjelder eksamener ved NTNU, sier Cecilie Bjørnsdotter Raustein, leder av Studenttinget ved NTNU, i pressemeldingen.

LES OGSÅ: Her er tipsene til deg som skal ha digital eksamen
LES OGSÅ: De nye eksamenslokalene på Sluppen kan håndtere nesten 3000 eksamener på en dag

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.