Et lass med julepynt, og så ble det jul på Dragvoll

Eksamenstida er ei tung tid for mange studenter. Derfor vil en gjeng studenttillitsvalgte skape skikkelig julestemning for dem.

Fredag ettermiddag var de i full sving med å pynte Dragvoll til jul. De hadde fått 100 julestjerner og 20 formidable julekuler fra et kjøpesenter. Nå var det kjøpt inn strips til å henge dem opp, et par gardintrapper var rekvirert og en ekstremt motivert og godt organisert gjeng stod for pyntinga.

Det var Magnus Landheim, leder av studentrådet ved Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap, som fikk idéen. Desember kan være en litt tung periode for mange studenter som skal opp til eksamen. De trenger lys og julestemning! Dermed fikk han med seg læringsassistenter og studenttillitsvalgte på en dugnadsinnsats.

- Vi har fått god hjelp av folkene på drift, eiendom og av vaktmestrene. Uten dem hadde ikke dette gått, forteller Landheim.

Noe logistikk-trøbbel oppstod underveis. For eksempel: Hvor ble strømmen av? Og når kommer juletreet? Men alt ordnet seg. Etter hvert senket mørket seg utenfor Dragvoll, men innvendig bidro både stjerner, lyslenker og snille studenter til at julestemninga var i boks. Og på tirsdag stikker visst julenissen innom.

portrait