Planlegger ny studentlandsby ved NTNU i Gjøvik

Planen er å bygge 170-190 studenthybler i Mustad Næringspark.

Bright House i Mustad næringspark skal binde næringsliv og universitet sammen. Nå er planen å bygge studentboliger i parken.

Reguleringsplanen for området har vært ute på høring. Påtroppende daglig leder i Mustad næringspark, Henning Jørgentvedt, forventer at planen nå kan stadfestes i kommunestyret i Gjøvik til høsten. Det sier han til Oppland Arbeiderblad.

Forslaget til ny reguleringsplan for området omfatter 90.000 kvadratmeter nybygg.

To hybelbygg i tre, med til sammen 170-190 ett- og toroms hybler skal bygges for utleie til studenter og ansatte ved NTNU i Gjøvik, Fagskolen Innlandet og andre, skriver Oppland Arbeiderblad.

Institutt for design ved NTNU i Gjøvik tar i bruk nyrestaurerte lokaler ved Mustad for 350 studenter til høsten, forteller avtroppende daglig leder i næringsparken, Terje Solheim, til avisen. Studentene bruker også Bright House stor grad.

Les mer: Bright House - viktig satsing på nyskaping og innovasjon.