Samskipnaden vurderer å selge idrettsbygget

Når NTNU flytter fra Dragvoll følger samskipnaden etter, men bygget blir naturlig nok stående. Salg eller utleie står igjen som alternativer.

Etter hvert som NTNUs drivhus på Dragvoll tømmes for studenter og ansatte forsvinner også behovet for et idrettsbygg helt oppe i skogkanten.
Publisert

Under torsdagens styremøte behandlet Studentsamskipnaden i Gjøvik, Ålesund og Trondheim (Sit) spørsmålet om hvordan de skal løse behovet for idrettshaller når NTNU flytter virksomheten på Dragvoll ned til Gløshaugen-platået.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.

Salg eller utleie

Der ble det vedtatt at administrasjonen skal starte en prosess som innebærer utleie eller salg av idrettsbygget på Dragvoll, samt at samskipnaden bør arbeide for å få regulert en egnet tomt innen arealet NTNU har satt av til campusutvikling til ny idrettshall.

I tillegg ble det vedtatt at administrasjonen skal se etter alternative løsninger til nybygg, deriblant leie av hallareal i Trondheim spektrum, under forutsetning av at fri-stasjonsavtalen fra Dragvoll idrettsbygg overføres til hall-arealet i Elgesetergate 10.

Ønsker å bygge sør for campus

I sakspapirene skriver Sit at de i forbindelse med campussamlingen har sett flere mulige alternative plasseringer for et idrettsbygg i tilknytning til ny campus.

«Sett i sammenheng med planinitiativet til Statsbygg og NTNUs egne tilspissede planer gjenstår det her et reelt alternativ hvor man kan spille inn et ønske om regulering for fremtidig idrettsbygg.»

Den aktuelle tomten ligger ved krysset Strindvegen/S. P. Andersens veg, vis-à-vis Sintef. I tillegg ser de også på muligheter enda lengre sør. Sit påpeker at de ønsker å starte reguleringsarbeidet for å i fremtiden ha mulighet til å bygge der dersom behovet skulle melde seg.