Store forskjeller på kontorarealet til de forskjellige linjeforeningene

Omtrent 100 kvadratmeter skiller største og minste linjeforeningskontor.

Linjeforeningene Nabla og Volvox & Alkymisten har henholdsvis 24 og 28 kvadratmeter å boltre seg på.

En faktaopplysning i artikkelen er korrigert. Opprinnelig stod det at STØH er linjeforeningen for masterstudenter på industriell økonomi. STØH er linjeforeningen for økonomi og administrasjon.

I forbindelse med samlokaliseringen av NTNU på Gløshaugen har Studentsamskipnaden i Gjøvik, Ålesund og Trondheim gått gjennom nåsituasjonen for de forskjellige foreningene ved NTNU, og da særlig hvilke arealer de har tilgang på.

Og dersom noen skulle tro at for eksempel økonomene er bedre stilt enn studentene på Dragvoll... Så stemmer det.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.

Ved Fakultet for økonomi er nemlig gjennomsnittlig kontorstørrelse for frivillige studentforeninger på hele 47 kvadratmeter. Til sammenligning har humanistene et gjennomsnittlig kontorareal på 5 kvadratmeter og gjengen på Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap bare 3 kvadratmeter.

Linjeforeningen med det største kontoret er STØH, foreningen for økonomi og administrasjon. De 780 aktive studentene har hele 103 kvadratmeter å boltre seg på.

Til sammenligning har for eksempel foreningen Omega, linjeforeningen for Elektronisk Systemdesign og Innovasjon og Kybernetikk og Robotikk, med sine 1000 aktivemedlemmer, snaut halve arealet.

Enda trangere er det for sivilingeniørene innen bygg- og miljøteknikk i H.M. Aarhønen. Der må 1000 aktive studenter dele på 18 kvadratmeter kontorplass. Kuriøst nok har de i undersøkelsen oppgitt å ha flere aktive studenter enn studenter totalt, men det er en annen sak.

I den andre enden av skalaen er det flere linjeforeninger med kontorer på to kvadratmeter, da primært tilknyttet Dragvoll-miljøet.

Her kan du lese hele rapporten.