Godtar mer studentaktivitet på kvelden

Rektor Anne Borg har nå bestemt at studentene kan holde noen møter på campus fram til klokka 23.00.

Nå kan møter i Studenttinget pågå fram til klokka 23.00, men ikke i staselige Rådssalen. (Arkivfoto)

Studentfrivilligheten er delvis bønnhørt etter at Studenttinget og linjeforeningene innstendig har bedt om få være på campus seinere på kvelden.

Koronarestriksjoner har gjort at NTNU har stengt campus for studentaktiviteter etter klokka 20.00.

73 studentforeninger undertegnet nylig et opprop der de ba NTNU vise studentene tillit og revurdere sin beslutning.

LES OGSÅ: NTNU, gi oss tillit!

LES OGSÅ: Vi sier ja til det vi kan si ja til

Nå er rektor på gli. Fra i dag kan linjeforeningene avholde generalforsamlinger også i tidsrommet fra 20.00 til 23.00. Det samme gjelder for møtene i Studenttinget, skriver Innsida.

Møtene skal avholdes i definerte undervisningsrom, og kan bookes av ledere i linjeforeningene og Studenttinget.

Vedtaket er for en prøveperiode ut oktober forutsatt at smittenivået ikke blir høyere.

I slutten av oktober vil NTNU også vurdere om det skal åpnes for flere sosiale aktiviteter på kveldstid fram til klokka 23, for eksempel kor, revy og lignende.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.