Ekspertgruppe med anbefalinger for å bedre studentenes hverdag

- Vi kan ikke legge opp til at studentene skal tilbringe hele studieåret alene på hybelen, sier statsråd Asheim.

Asheim og Kunnskapsdepartementet har ledet ekspertgruppen som nå har kommet med sine anbefalinger.

En ekspertgruppe ledet av Kunnskapsdepartementet har levert sine anbefalinger til hvordan en kan løse utfordringene med ensomme studenter som sliter med motivasjonen som følge av alle smitteverntiltakene.

- Trolig må vi leve med strenge smitteverntiltak en god stund til, men vi kan ikke legge opp til at studentene skal tilbringe hele studieåret alene på hybelen, sier statsråd Henrik Asheim i en pressemelding fra departementet.

Ekspertgruppen anbefaler...

...mer systematisk oppfølging og informasjon til studentene.

...faste seminargrupper eller kohorter som møtes både digitalt og fysisk, avhengig av gjeldende smittevernregler.

...flere faglige og sosiale aktiviteter innenfor smittevernreglene på studiestedene.

...hjelp til struktur i hverdagen.

...økt kapasitet i det psykiske helsetilbudet.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.