Ytring:

Merker ingen wow-effekt ved å benytte Blackboard

Er det bare meg som opplever Blackboard som en lite faglærervennlig plattform sammenlignet med It's learning?
Førsteamanuensis Bassam Hussein synes NTNUs nye e-læringsplattform, Blackboard, er tungvint å bruke.
(Foto: Kristoffer Furberg)

Førsteamanuensis Bassam Hussein synes NTNUs nye e-læringsplattform, Blackboard, er tungvint å bruke. Foto: Kristoffer Furberg

For eksempel: Når en underviser har over 250 studenter i sitt emne er det lite produktivt at Blackboard tillater studentene å melde seg i en prosjektgruppe, men ikke å melde seg ut. Denne ærefulle oppgaven må gjøres av underviseren i emnet.

Hvorfor det?

Og hver gang man oppretter en ny gruppe må alle oppgavene redigeres for å inkludere denne nye gruppen.

Hvorfor det?

På It's learning var det også mulig for underviseren å gi «felles-vurdering» av flere oppgaver,  for eksempel (fullført eller ikke fullført) . Dette var en nyttig funksjon når man hadde flere hundre svar som trengte ikke individuell tilbakemelding men kun en markering på at studenten har vært til stedet under for eksempel en simulering i klasserommet. I Blackboard må underviseren klikke på hvert enkelt studenten for å gi en fiktiv karakterer.

Hvorfor det?

Og for å ikke snakke om disse fiktive karakterer som må fastsettes, på tross av at de fleste øvingene man retter er godkjent / ikke godkjent type oppgaver.

Jeg har ennå ikke oppdaget en eneste funksjon i Blackboard som får meg til å rope wawwwwww dette trengte jeg ... tvert i mot .... det har vært krevende og unødig mye arbeid for meg som underviser.

Jeg savner It's learning.

UA vil gjerne ha dine kommentarer. Kommentarer fra anonymiserte brukere og kommentarer med personangrep vil bli slettet.
comments powered by Disqus
Siste fra forsiden

13.500 studenter har opplevd seksuell trakassering

Én av tjue av norske studenter har opplevd seksuell trakassering, viser en ny undersøkelse. 28 prosent av trakasseringen kommer fra forelesere eller veiledere.

Styringsgruppa for samlokalisering:

Foreslår at samlokalisering ved NTNU utsettes i ett år

Samlokaliseringsprosjektet ved NTNU trykker på pauseknappen.

Kronikk:

Aktivitetsbaserte kontor kan gi 30 prosent tap i effektivitet

Ny forskning peker mot at aktivitetsbaserte kontorarbeidsplasser gir betydelig mindre effektivitet, og mindre tilfredse medarbeidere, skriver overlege Jan Vilhelm Bakke og førsteamanuensis Knut Inge Fostervold i denne kronikken.

Ytring:

Vi trenger ikke universiteter som kaller seg bærekraftige for omdømmets skyld

Er de villige til å ta de virkelig tøffe valgene, eller har bærekraftmålet nå blitt så utvannet at det har blitt uproblematisk å slutte seg til det?