Ytring:

NTNUs styre har fått omfattende dokumentasjon om IHS-saken

Organisasjonsdirektøren redegjør i dette innlegget for hvilken informasjon styret har fått i forbindelse med behandlingen av saken om Institutt for historiske studier torsdag.

«Styrets medlemmer har i tillegg fått mulighet til å lese en usladdet versjon av hele faktakartleggingsrapporten på nesten 500 sider, samt alle tilsvar på rapporten som er levert fra ansatte» skriver organisasjonsdirektør Ida Munkeby.

Ledelsen ved NTNU har merket seg at noen uttrykker bekymring for om medlemmene i universitetets styre blir godt nok opplyst til å kunne behandle forslaget om å dele Institutt for historiske studier (IHS). Vi vil her redegjøre for hvilken bakgrunnsinformasjon styret har fått før de møtes på torsdag (31.oktober).

Det er lagt frem et saksfremlegg på 25 sider, med 10 sider vedlegg ( tilgjengelig her). Her gjennomgås blant annet fordeler og ulemper ved en rekke alternative modeller for reorganisering. Styret har også fått alle de 39 tilbakemeldingene fra ansatte på IHS til forslaget om å skille ut en forskergruppe i et eget senter.

Styrets medlemmer har i tillegg fått mulighet til å lese en usladdet versjon av hele faktakartleggingsrapporten på nesten 500 sider, samt alle tilsvar på rapporten som er levert fra ansatte.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.

Les flere ytringer her.