Ytring:

Nesna-studenter ber om lovnad fra Nord-ledelsen

«Vi forutsetter det arbeides med at undervisningskvaliteten og læringsmiljøet skal være godt og at Nord universitet satser på oss slik som dere gjør med andre studenter ved institusjonen» skriver studentrepresentanten i dette åpne brevet til ledelsen ved Nord universitet.

«Vi som studenter opplever at Nord universitet er utydelig, og vi vil ha en bekreftelse at Nord universitet står ved sine lovnader!» skriver forfatteren av ytringen.

Til rektor Hanne Solheim Hansen og dekan Egil Solli, Nord universitet

På Nord universitet sine nettsider står det: «På sikt vil studenters valg av studiested avhenge av hvor Nord Universitet tilbyr studier. Studenter som er i gang med en utdanning vil kunne få fullført denne på det studiestedet de er tatt opp på. Dette gjelder også studenter som startet sine studier høsten 2019.»

Studentene på Nesna forutsetter derav at vi får fullføre utdanningen vår på Nesna, og at nedleggelsen vil skjer etter at studentene som begynte høsten 2019 er ferdige, altså våren 2024. Vi som studenter opplever at Nord universitet er utydelig, og vi vil ha en bekreftelse at Nord universitet står ved sine lovnader!

Vi ønsker også at Nord universitet bekrefter løftet vi fikk i fjor om at studenten på Nesna får samme fagvalg som Bodø og Levanger når det gjelder masterfag og fag 3.

Læringsmiljøet på Nesna har vært og er betydelig preget av at vi føler oss nedprioritert og oversett av ledelsen ved Nord universitet. Vi forutsetter det arbeides med at undervisningskvaliteten og læringsmiljøet skal være godt og at Nord universitet satser på oss slik som dere gjør med andre studenter ved institusjonen. Vi ønsker en tydelig ledelse og en klar bekreftelse på at våre behov og interesser som studenter blir ivaretatt av Nord universitet slik som det ble lovet oss.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.

Les flere ytringer her.