Eksperter i Team blir heldigital i januar

Hensynet til smittervern skal komme først.

Marit Reitan er prorektor for utdanning.

Opprinnelig var planen at vårens Eksperter i Team skulle foregå fysisk på campus. Vi vet at mange studenter har sett frem til dette faget, og EiT-ledelsen hadde lagt gode planer for hvordan smittevernet skulle ivaretas. Fra et pedagogisk ståsted ville det vært ønskelig at Eksperter i team kunne gjennomføres fysisk, men som konsekvens av bestemmelsen om mer digital undervisning i januar, er det nå bestemt å gjøre om EiT til et heldigitalt emne frem til 1. februar. Hensynet til smittevernet skal komme først, og derfor ble denne beslutningen tatt nå.

LES OGSÅ: Eksperter i Team - en risiko for korona?

Planen er at EiT skal gå over til en kombinasjon av digitale og fysiske undervisningsaktiviteter fra 1. februar, når den ordinære timeplanen trer i kraft.Fagseksjon for Eksperter i team har jobbet tett med Avdeling for studieadministrasjon for å sikre at det er store nok rom tilgjengelig til at EiT-undervisningen skal skje på en smittevernssikker måte.

Alle landsbylederne (faglærerne) har i dag blitt orientert om beslutningen. Studentene vil få informasjon om oppstart av EiT fra sin landsbyleder om kort tid.

Fagseksjon for Eksperter i team jobber med å sette sammen en informasjonspakke til underviserne med digitale ressurser forbundet med å konvertere landsbyene til digital undervisning.