Lohndal valgt inn i ledelsen til DNVA

Under medlemsmøtet i Det Norske Videnskaps-Akademi ble NTNU-professor Terje Lohndal valgt til ny klasseleder for humaniora og samfunnsfag.

34-åringen Terje Lohndal er professor i engelsk lingvistikk ved Institutt for språk og litteratur ved NTNU.

34-år gamle Terje Lohndal er valgt inn som klasseleder for klasse for humaniora og samfunnsfag i Det Norske Videnskaps-Akademi (DNVA).

Lohndal er tidligere kåret til en av landets mest fremragende unge forskere, omtales som lingvistikkens Mozart, og var før han ble professor landets yngste førsteamanuensis.

Professoren i engelsk lingvistikk har også mottatt I. K. Lykkes pris til yngre forskertalenter fra akademiet.

Under medlemsmøtet ble Gunn Elisabeth Birkelund ved Universitetet i Oslo valgt som ny generalsekretær for akademiet, og Ellen Mortens fra Universitetet i Bergen valgt som nestleder i klasse for humaniora og samfunnsfag.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.