NTNU vil ikke gi UA data om omdømme

NTNU kommer ut på topp i fersk profilundersøkelse. Men kommunikasjonsavdelingen vil ikke gi fra seg resultatene.

NTNU kommer best ut i ny profilundersøkelse.

På gangen utenfor torsdagens styremøte kunne stedfortredende kommunikasjonssjef ved NTNU, Jan Erik Kaarø, fortelle utvalgte oppmøtte fra pressen at NTNU kommer ut på topp i en ny undersøkelse.

Etter det Universitetsavisa har forstått er det snakk om Ipsos MMIs profilundersøkelse blant norske statlige etater. Også i fjor toppet NTNU UH-delen av samme ranking.

Les UAs sak fra fjorårets undersøkelse her.

Det har dog ikke lyktes Universitetsavisa å få klarhet i detaljene rundt undersøkelsen. På direkte spørsmål om det er mulig å få tilsendt NTNU-resultatene svarer Kaarø følgende:

«Hei igjen

Beklager, men du er litt seint ute. Har lovet bort resultatene til Khrono og de fikk rapporten tidligere i dag.

Mvh Jan Erik K.

NTNU Kommunikasjonsavdelingen»

Av de elleve utdanningsinstitusjonene som var inkludert i undersøkelsen ifjor kommer NTNU klart best ut.

LES kommentaren: NTNUs klossete kommunikasjon

28 prosent svarte da at de har et «meget godt inntrykk» av landets største universitet, mens 40 prosent svarte at de har et «ganske godt inntrykk». Totalt var altså 68 prosent av respondentene positive til universitetet. Bare én prosent gikk for alternativet «litt dårlig inntrykk», mens ingen valgte å huke av for «meget dårlig inntrykk».